Rizoto s kuřecím masem v pomalém hrnci

Jídlo z jednoho hrnce - to je hlavní krédo pomalého hrnce. Právě takovým jídlem může být rizoto. Dlouho jsem se na něj chystala. Dnes ráno jsem měla konečně dostatek času rizoto vyzkoušet. Všechny suroviny jsem naházela do pomalého hrnce a nechala ho kouzlit :-) Tentokrát jsem byla opravdu hodně zvědavá jak to dopadne, protože jsem neměla vhodný typ rýže. Kolem oběda už byla cítit krásná vůně a rizoto dopadlo výborně. V průběhu jsem akorát hrnec raději hlídala, abych měla jistotu, že je vše OK. Suroviny jsem 2x promíchala. Určitě příště vyzkouším jiný typ rýže, ideálně arborio, a poměr surovin, aby bylo co porovnávat ;-) Myslím, že by byla rýže výborná i s troškou smetany. To ale zase příště.

1 hrnek jasmínové rýže (nebo ideálně arborio)
2 kuřecí prsa
1 cibule
2 stroužky česneku
1 větší mrkev
1/3 červené papriky
1 miska mraženého hrášku
3 hrnky kuřecího vývaru či vody
2 lžíce oleje
sůl
pepř
(špetka koření gyros) - není nutné


Očištěné maso nakrájíme na menší kostky a dáme ho do pomalého hrnec. Přidáme na jemno nakrájenou cibulku, mrkev i papriku. Přidáme hrášek, na drobno nakrájený česnek. Vše osolíme a opepříme, přidáme 2 lžíce oleje, rýži, řádně promícháme. Směs podlijeme 3 hrnky vývaru nebo vody a pomalý hrnec zapneme na II. stupeň na 2,75h a 0,25h nechame dojít na ohřev (I. stupeň nemám vyzkoušený - odhaduji 4,5-5h). V průběhu pomalení doporučuji vše 2-3x promíchat. Jakmile je rizoto měkké, dle potřeby dochutíme. Podáváme posypané parmezánem.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 3-4 porce
- s česnekem opatrně, aby nepřebil chuť ostatních surovin
- pokud máte větší množství surovin než v receptu, poměry upravte dle situace
- rizoto můžete dochutit případně jiným kořením dle vaší chuti
- na recept jsem použila hrnek o objemu 300 ml
- doporučuji podlít opravdu vývarem, rizoto mělo vynikající chuť

POSTUP PŘÍPRAVY:










































Komentáře

Oblíbené příspěvky