Výborná zeleninová (trochu jiná rajská) omáčka v pomalém hrnci

Receptů na rajskou existují stovky a každý si stojí samozřejmě za tím svým :-) Jeden recept už jsem tu zveřejňovala, ale dnes jsem zkusila rajskou trochu jinak, více zeleniny, žádná mouka... Mile mě to překvapilo. Jen jsem bohužel neměla hovězí maso, jen kýtu - i tak to byla ale dobrota, recept si upravte proto dle zásob či svých zkušeností doma.

1 kg hovězího masa (nebo vepřové kýty)
2 cibule
1/3 menšího celeru
2 menší mrkve
1 rajský protlak
3 středně velká rajčata (bez slupky)
10 kuliček celého pepře
5 kuliček nového koření
3 bobkové listy
sůl
pepř
těstoviny nebo houskový knedlík na přílohu

Nejdříve nakrájíme všechnu zeleninu na kostičky (rajčata spaříme a oloupeme, poté nakrájíme) a dáme ji do pomalého hrnce. Poté nakrájíme maso na poctivé plátky, z obou stran osolíme a jemně opepříme (ideálně čtyřbarevným pepřem), přidáme k zelenině v pomalém hrnci. K masu a zelenině dáme celý pepř, nové koření a bobkové listy a podlijeme trochou vody, aby nebyla směs na suchu. Poté přidáme rajský protlak. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 7-8h nebo na II. stupeň na 5-6h (Já pomalila na II. stupeň 5,5h). Ke konci vaření vyndáme maso z hrnce, zeleninu rozmixujeme. Poté maso vložíme zpět, aby nevychladlo a dle potřeby vše dochutíme. Podáváme buď s těstovinami nebo houskovým knedlíkem. (Omáčku jsem nepasírovala, ale pokud ji chcete mít hladkou, propasírování bude ideální ;-)

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-5 porcí
- u hovězího masa bude čas pomalení o 0,5-1h delší
- pro větší množství omáčky použijte větší množství zeleniny
- čím více zeleniny, tím lépe - pozor na celer, je výrazný
- omáčku lze vylepšit pravým hovězím vývarem
- cibuli i maso můžete dopředu osmažit, není to ale nutné, chuť bude i tak výborná

POSTUP PŘÍPRAVY:
















Komentáře

Oblíbené příspěvky