Vepřová kýta na znojemský způsob v pomalém hrnci

Nedávno jsem si vzpomněla na jídlo, které jsme mívali ve školní jídelně. Nikdy mi moc nechutnalo, ale ani nevadilo. Snažila jsem si vybavit, co by tak v receptu mohlo být a pak jsem narazila na znojemskou pečeni. Hovězí jsem ale neměla, ani špek či slaninu, tak došlo na trochu upravený recept a moc nám to chutnalo. Prostě taková (s rezervou braná) falešná znojemská :-)

850g vepřové kýty
2 cibule
sůl
čtyřbarevný pepř
4 kyselé okurky
2 slabé párky
hořčice
hladká mouka
voda
gyros koření
rýže na přílohu


Nejdříve nakrájíme cibuli na malé kostičky a vložíme ji do pomalého hrnce. Poté si připravíme maso - nakrájíme ho na plátky, z obou stran osolíme, opepříme a potřeme hořčicí. Můžeme ho posypat i troškou gyros koření. Maso přidáme k cibuli v pomalém hrnci a podlijeme ho cca 100 ml vody, jen tak, aby bylo maso sotva ponořené. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 6-7h nebo na II. stupeň na 4-5h. (Já pomalila na II. stupeň téměř 5h a maso bylo jako dort). Hodinu až dvě před koncem vaření přidáme na malé kostičky nakrájené nakládané okurky a nakrájené párečky. Přilijeme ještě vodu s rozšlehanou moukou (Já na dané množství měla 2 lžíce mouky a + 2dcl vody). Vše necháme pěkně povařit. Dle potřeby dosolíme či dopepříme a podáváme s rýží.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-6 porcí
- výborné chuti může pomoci noční marinování masa s cibulí
- vhodnou přílohou mohou být i těstoviny nebo houskový knedlík

POSTUP PŘÍPRAVY:


Komentáře

Oblíbené příspěvky