Vepřová kýta na másle a cibuli v pomalém hrnci

Nedávno jsem neměla promyšlený oběd, takže bylo na použití pomalého hrnce pozdě. Proto jsem maso dusila v pánvi a byl to děs. Musela jsem maso pořád hlídat, podlévat, a to mi ani nezměklo podle představ... Proklínala jsem se, že jsem si maso dopředu nepřipravila do pomalého hrnce. Dnes jsem to napravila a oběd se udělal sám a masíčko se jen rozpadalo. Ach ten pomalý hrnec, to je obrovský pomocník a kamarád :-)

600 g vepřové kýty
1 cibule
hladká mouka
máslo
sůl
pepř
voda
bramborová kaše na přílohu

Nejdříve nakrájíme cibuli na malé kostičky a dáme ji do pomalého hrnce.  Poté nakrájíme omyté maso na plátky, z obou stran osolíme, jemně opepříme a obalíme v hladké mouce. Maso přidáme k cibuli  vložíme k němu 2-3 kousíčky másla a podlijeme troškou vody, jen tak, aby byla cibule trochu ponořená. (Voda s máslem a cibulkou udělá výborný sós). Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 6-7h nebo na II. stupeň na 4-5h. (Já pomalila na II. stupeň 4,5h a maso bylo krásně měkké). Dle potřeby na konci dochutíme a podáváme s bramborovou kaší.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 3-4 porce
- recept lze udělat i bez cibulky
- ke konci vaření můžete podlít ještě troškou vody, ať je sósu dostatek :-)

POSTUP PŘÍPRAVY:




Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky