Kuře s kořenovou zeleninou v pomalém hrnci

Kořenovou zeleninu jsem nikdy moc nevyhledávala, ale svíčkovou jsem si dala kdykoliv v jakémkoliv množství vždycky :-) Dneska jsem měla zásoby mrkve a celeru, tak jsem zkusila zeleninu dát pod kuře. Pěkně na kostičky, žádná velká věda. Nakonec na kůrčičku do trouby. No to jsme si pošmákli :-)

1 kuře (ideálně rozčtvrcené)
200 mrkve
100 g celeru
2 cibule
olej
koření "kuře 7 bylin"
máslo
voda
brambory na přílohu

Do pomalého hrnce dáme na kostičky nakrájenou cibuli, mrkev a celer. Kuře řádně potřeme marinádou (olej a koření "kuře 7 bylin" nebo koření na kuře), případně dosolíme, ale pozor, ať není maso přesolené. Maso dáme k zelenině v pomalém hrnci a přidáme 2 kousky másla a podlijeme trošičkou vody. Ne moc, kuře určitě další vodu pustí... Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 6-7h nebo na II. stupeň na 4-5h (já pomalila 4h na II. stupeň) a další půlhodinu necháme dopéct na kůrčičku (ideáně z obou stran). Podáváme nejlépe s bramborem nebo těstovinami.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4 - 5 porcí
- koření lze samozřejmě použít i jiné (gyros, grilovací, ...)
- uvedené množství zeleniny je akorát, jinak by mohlo být jídlo "nasládlé"
- pokud chcete více sósu, podlijte ke konci více vody a dejte kousek másla

POSTUP PŘÍPRAVY:

Komentáře

Oblíbené příspěvky