Vepřové koleno v pomalém hrnci

Poslední dva roky jsem často na internetu viděla příspěvky s "úžasným", "bezkonkurenčním" kolenem v pomalém hrnci. Tak jsem ho dnes konečně taky vyzkoušela. Byla jsem zvědavá na to rozpadající se masíčko...  Receptů je mnoho, takže jsem vše tak nějak zkombinovala dle domácích zásob a byla z toho dooost dobrá nedělní večeře :-))) Vše si samozřejmě lze upravit dle potřeby, dle vaší chuti.

1 vepřové koleno
1 velká cibule
3 stroužky česneku
4 bobkové listy
5 kuliček černého pepře
6 kuliček nového koření
4 lžíce hořčice
1 lžíce oleje
sůl
čtyřbarevný pepř

Na dno pomalého hrnce vložíme na měsíčky nakrájenou cibuli. Omyté koleno důkladně osolíme, trochu opepříme. Poté si uděláme marinádu: 4 lžíce hořčice, 1 lžíce oleje, rozdrcený česnek + špetka pepře. Marinádou důkladně maso potřeme, ideálně ji trochu vmáčkneme přímo do masa. Přidáme bobkový list, nové koření a pepř a necháme ideálně 24h marinovat. Nepodléváme. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 8h nebo na II. stupeň na 5h. (Já pomalila 8h na I. stupeň + 0,5 dopékala na kůrčičku). Po pomalení je ideální vložit maso ještě na půl hodiny do trouby kvůli kůrce. Jakmile je vše krásně měkké, podáváme s domácím pečivem, křenem, hořčicí a okurkou. Dobrou chuť :-)

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 3 porce (pouze orientačně...)
- solí není třeba šetřit, ať má maso šmrnc
- marinádu si můžete samozřejmě udělat i z medu, hořčice, piva.. možností je spousta
- doporučuji pomalit opravdu poctivě, měla jsem obrovské koleno a 8h bylo akorát
- POZOR na vkládání nádob PH do trouby, které na to nejsou určené!

POSTUP PŘÍPRAVY:

Komentáře

  1. Odpovědi
    1. Asi na nic ;-) chybička se vloudila. Díky za upozornění. Koleno je samo o sobě super ;-)

      Vymazat
    2. hehe :) dneska jsem ho nalozil, zejtra to zapnu. maslem obcas ten hrnec vymazavam

      Vymazat
    3. No fuj, na koleno máslo... Jedině sádlo ;-).

      Vymazat
  2. Prosím, tam nepřijde žádná voda??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Voda není potřeba. Cibule i koleno pustí při pomalení tekutinu.

      Vymazat
  3. Zdravím, vypadá to jako dobrý recept. Taky mám multifunkční hrnec, jen nevím, zda zapnout pomalé vaření (Lento) nebo pomalé pečení v troubě (Horno)?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky