Králičí závitky s medvědím česnekem v pomalém hrnci

Medvědí česnek jsem nikdy v kuchyni nepoužívala. Občas jsem o něm zaslechla, ale tím, že jsme ho poblíž nikde neměli (a kupovat v obchodě se mi ho fakt nechtělo, ani vlastně nevím, zda se koupit dá), tak jsem ho nevyhledávala. Až před pár lety jsme s kamarádkou vyrazily na "lov" a začalo to: polévka, pesto, pomazánka, "špenát", atd. Byla by škoda, když je "česneková" sezóna, žádný recept nezkusit.  A včera mě napadlo, jaký by byl medvědí česnek v kombinaci s králičím masem. Tak jsem to zkusila a bylo to božový. Hlavně ten sós. Cibulka krásně do měkka, máslo a jemně nakrájený medvědí česnek se spojily a vytvořily k bramborům skvělou kombinaci. Ani na další den mi nic nezbylo, a tak zkusím příště zase nějaký další "pokus" :-)

400 g králičího masa (ideálně vykoštěných stehen)
2 cibule
3 velké hrsti medvědího česneku
máslo
sůl
pepř
koření "grilovací bylinky"
zeleninový vývar
voda
ovesné vločky

Omyté maso, které máme připravené na plátky, jemně naklepeme, osolíme, maličko opepříme a posypeme bylinkami. Na každý plátek položíme kusy medvědího česneku (já do každého dala menší hrst) a vytvoříme závitky. Na dno pomalého hrnce dáme na kostičky nakrájenou cibuli, k ní přidáme závitky, které obložíme na nudličky nakrájeným medvědím česnekem. (Já dala 2 velké hrsti a klidně toho mohlo být víc :-) Přidáme pár kostiček másla a podlijeme cca 1 dcl vývaru. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 6,5-7h nebo na II. stupeň na 5-5,5h. (Já pomalila 5,5h na II. stupeň a maso bylo akorát). Dost záleží na velikosti závitků.  Stejně velké jsem je neměla a bylo to znát. Během pomalení jsem přidala ještě trochu vody, a aby bylo dost sósu, přidala jsem trochu másla, přilila vodu a zahustila jemnými ovesnými vločkami. Jakmile je maso měkké, podáváme s opečeným nebo vařeným bramborem. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 3 porce
- doporučuji udělat stejně velké závitky, ať vám maso hezky změkne bez rozdílu
- vhodnou přílohou je i rýže
- pokud jste zvyklí smažit cibuli dopředu, určitě to udělejte
- pokud nemáte vývar, je možné použít trochu zeleninového bujónu
- příště bych dělala z většího množství masa, nic nezbylo :-)

POSTUP PŘÍPRAVY:

Komentáře

Oblíbené příspěvky